Kehidupan seorang hamba yang lemah...,

Hidup ibarat roda... ade masenye kita di atas, dan ada kalanya kita akan berada di bawah....
,
Realiti kadang-kadang tidak akan seindah impian..
Terimalah hidup ini apa Adanya, kerana setiap yang berlaku ada hikmatnya... Tuhan tidak akan menduga hambanya dengan sia2... Pasti ada sebab dan tujuanNya kerana hanya Dia yg Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya..Tuhan tidak akan menduga hambaNya melebihi apa yg hambaNya mampu tanggung....

Sunday, January 9, 2011

ingatan menjadi peringatan.,

Tertibe jerk aku terkenangkan Arwah ustazah aku.. Semoga Arwah sentiasa berada di dlm golongan org2 yg beriman.... Al- Fatihah...
Selepas arwah meninggal dunia, cikgu2 di sekolah ade terjumpa sekeping kertas yg tertulis pesanan yg di tulis oleh arwah...
pesanannya berbunyi....

kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak 5 kali

1. Aku rumah yg terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir maka banyaklah bacaan 
" Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah ", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.


p/s : harap ini dapat menjadi peringatan buat kita semua... agar 5 pesanan ini akan sentiasa menjadi amalan kita..



No comments:

Post a Comment