Kehidupan seorang hamba yang lemah...,

Hidup ibarat roda... ade masenye kita di atas, dan ada kalanya kita akan berada di bawah....
,
Realiti kadang-kadang tidak akan seindah impian..
Terimalah hidup ini apa Adanya, kerana setiap yang berlaku ada hikmatnya... Tuhan tidak akan menduga hambanya dengan sia2... Pasti ada sebab dan tujuanNya kerana hanya Dia yg Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya..Tuhan tidak akan menduga hambaNya melebihi apa yg hambaNya mampu tanggung....

Thursday, March 31, 2011

PadaMu Ya Allah, ku berserah..,

Ya Allah,
dengan kaki yang mana aku harus menuju kepada-Mu,
apakah dengan kaki yang selalu berjalan menuju kemurkaan-Mu (maksiat) dan lari dari rahmat-Mu?

Ya Allah,
dengan mata apa aku harus memandang-Mu,
apakah dengan mataku yang sering menikmati hal-hal yang Engkau haramkan, ataukah dengan mata yang selalu kenyang dengan nafsu dan syahwat?

Ya Allah,
dengan mulut apa aku harus bermunajat kepada-Mu,
apakah dengan mulutku yang selalu aku kotori dengan dosa-dosa menganjing dan adu domba?

Ya Allah,
dengan hati yang mana aku mengharap kepada-Mu,
apakah dengan hatiku yang selalu disibukkan dengan mengingati dunia dan tidak pernah ingat akhirat, ataukah dengan hati yang tahu akan diri-Mu, namun tidak mencintai-Mu dan yang merasakan lazatnya nikmat-Mu, namun tidak pernah menyembah-Mu dengan penuh kesungguhan?

Ya Allah,
jika Engkau mengasihi aku, adakah kasih sayang selain dari-Mu?

Ya Allah,
jika Engkau tidak mengampuniku, adakah pengampunan selain dari-Mu?

Ya Allah...
Ku mohon pengampunanMu atas segala dosa2 ku... ku mohon kasih sayangMu.. ku mohon rahmat dan berkatilah kehidupanku ini...
Ku mohon perlindungan dari segala kedukaan, kekecewaan dan dari segala musibah...
Bantulah hambaMu ini Ya Allah, tunjuk aku jalan ke arah cahaya Mu agar aku tidak tergelingcir dari jalanMu...
Berikanlah aku kekuatan utk hadapi segala ujianMu.... 
Amin,

2 comments: